Isnin, 24 Oktober 2016

BANGKIT! ZINE (ISU 2.5)


Isu ini diterbitkan bersempena KL Zine Fest pada 8 Oktober lalu. Walaupun hanya 28 mukasurat anda yang telah membelinya sudah tentu setuju ia padat, ketat dan penuh infomasi. Sepertimana Pedal To The Metal zine memperkenalkan mascot rasminya, Haspiddy. Kini Bangkit! Zine turut mempunyai mascot nya sendiri bernama Kibota yang menghiasi kulit depan zine ini dan ia ditulis oleh saudara Adi Herman dari Bintulu.

Isu 2.5 ini memuatkan ulasan-ulasan terperinci dari Pyan yang kita kenali keseriusan penilaian beliau namun positif & tidak pernah merendahkan sebarang karya pemuzik dan pemuzik haluan kiri. Turut menampilkan kartunis, Aku Napie yang menyumbangkan komik pendek (saya terkejut kerana Haspiddy turut muncul dalam tu!), dan Pyan turut menyiarkan sajak-sajak karya beliau sendiri yang mengejutkan rakan-rakan yang mengenalinya. Boleh tahan juga! Dari sini saya Berjaya mengesan blog ‘transit’ yang menyiarkan karya-karya beliau. Sila ikuti: http://transit-seni.blogspot.my

Bangkit! Zine turut pantas menemuramah Ben Pangazau yang baru sahaja melancarkan buku punk travelog beliau yang berjudul Mansau Ansau, kumpulan AYAM HITAM, MEDIA SKEPTIC dan artikel pendedahan MISSGIVE, serta turut memuatkan ulasan Pedal To The Metal isu perdana dari saya. Terima kasih Pyan!

Hubungi veteran metalhead yang kini menyunting zine punk yang matang!

Pyan: 018-9189212

4 ulasan: