Jumaat, 28 September 2012

SERAM SEJUK (2012)


Ibu saya memberi dvd ini sambil menyatakan betapa lucunya babak-babak diakhir filem ini yang membuatkan harinya ceria. Dvd ini tersadai di atas meja studio sejak 4 hari lalu sehinggalah hari ini saya mempunyai masa terluang untuk menontonnya.

Terus terang saya katakan, saya menderita kebosanan menunggu klimaks filem ini. Saya tidak tahu apa yang lucunya dan apa yang menariknya dalam Seram Sejuk ini??! Ia adalah tipikal filem komedi seram Melayu, ada bomoh, si penakut, lelaki miang, wanita cantik yang kaku, hantu tahyul (wujud dari roh?!), bomoh, orang warak, dan lelaki rock.

Jalan cerita yang sangat santai seperti bahan bacaan sang kancil dan harimau. Orang purba kena bunuh, kehilangan sebentuk lokek, orang moden jumpa lokek secara tidak sengaja, hantu orang kena bunuh datang ganggu.

Seperti biasa, teknik dubbing suara yang sangat menjengkelkan. Kadang-kadang kedengaran seolah-olah anime jepun yang dialih ke Bahasa Melayu. Sangat buruk!

Jika anda minat filem karut seperti Karak, Hantu Botol Kicap dan seumpanya, anda pasti terhibur dengan Seram Sejuk. Bagi saya filem ini sangat membosankan.

Bintang: 1.5/5

Tiada ulasan:

Catat Ulasan