Khamis, 3 Disember 2015

ADAM JUGA SEPI


Suatu malam saya keluar minum malam bersama seorang rakan, dengan suara yang lembut dia berkata “ Rammy, hang saja yang faham perasaan aku, hang tidak pernah puji seperti orang lain demi nak menyenangkan hati aku jika aku berbuat silap. Aku tak suka dengan kerja aku sekarang, aku terpaksa sebab tiada punca lain, aku pun dah berumur 40-an tanpa teman, aku tertunggu-tunggu jodoh aku, sesiapa pun aku terima asalkan dia menyintai aku, buat la satu puisi untuk diri aku”

Dia langsung tidak senyum atau ketawa seperti selalu. Bermakna ia permintaan yang tulus. Oleh itu terimalah puisi ini untuk mu sahabat. Harap kau dan aku nyaman membaca ertinya.

5 ulasan:

  1. sungguh puitis... aku ada kawan sekerja umo dah nak masuk 50an, belum kawin2 bila aku kenal kan ngan awek2. dia tak berkenan, katanya tak ngan dihati. adoooii.. rupanya memilih sgt, sedangkan kebahagian itu bukan terletak pada kecantikan...

    BalasPadam
  2. Bro...semoga cepat bertemu jodoh...Amin!

    BalasPadam
  3. Teringat nasihat dari bro Azmi Bahari, BLACKFIRE.. dia kata "jangan sapa rasa selesa hidup sendirian. Bila dah sampai tahap itu, memang susahlah hati nak terbuka untuk hidup berumah tangga"...

    Menakutkan bro.. semakin terasa selesa ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu bro..sampai sekarang aku pun lum jumpa jodoh lagi dah nak masuk 40s tahun depan..heheh

      Padam
    2. Kita kena berusaha keras bro!!!

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...