Isnin, 10 Julai 2017

MENJEJAKI BUKIT TOK DUN







Pulang ke Perlis menyambut Syawal, sempat juga kami daki Bukit Tok Dun, di Laka yang tular dengan aktiviti hiking dan MTB downhill. Kami mengunakan motorsikal dan bergerak sebaik usai Subuh kerana menurut Mad Duha waktu itu puncak Bukit Tok Dun yang setinggi 325 meter berada di atas awan. 

Ketika di atas puncak, kelihatan awan berat lebih tertumpu di Banjaran Nakawan. Bagaimanapun keadaan di Bukit Tok Dun tetap nyaman dan asyik. Ramai sekali orang datang mendaki kebanyakan dari kalangan pelajar Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin dan Unimap yang hanya berada dibawah kaki bukit ini.

Mad Duha jatuh 2 kali ketika turun, manakala saya jatuh ketika mendaki dan juga ketika turun. Tetapi seronok, adrenalin memanjat bukit dengan motor masih terasa hingga hari ini. Yang tak seronoknya, motor yang baru custom 3 hari lalu mengalami kerosakan agak teruk. Tayar belakang pancit, gear patah, handle bar herot, tengkok motor pun lari alignment. Mad Duha luka kecil di kaki, saya luka di lutut. Tiada kecederaan berat. Janji puas hati.


Kami bercadang untuk berkhemah dan bermalam di Bukit Tok Dun nanti. Nak join?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan