Rabu, 7 Oktober 2015

REPULSIVE REGURGITATION (MALAYSIA) # 1



Saya tidak tahu kewujudan zine ini hinggalah sang editor nya, Epul Rikard menghubungi saya untuk ‘trade’, pastilah saya setuju apabila melihat sahaja kualiti yang dipersembahkan. Saya tidak sangka sekali ada editor zine Malaysia yang sanggup melabur sejumlah wang bagi mendapatkan hasil yang baik seperti ini. REPULSIVE REGURGITATION perlu disokong dan dibeli setiap isu akan datang kerana kita tidak mahu media bawah tanah tempatan seperti ini berkubur, malah kita berbangga dengan karya serius seperti ini. Saya dipahamkan dalam tahun ini sahaja isu # 1 ini telah dua kali diulang cetak kerana sambutan yang mengalakkan. Syabas!

REPULSIVE REGURGITATION adalah zine size A5 dengan 230 muka surat yang disunting dengan kaedah cut and paste bersahaja bagi mengekalkan etika underground mereka. Zine ini memfokuskan scene grind/death/noise secara esklusif. Namun jangan risau intipati, perbincangan dan kupasan REPULSIVE REGURGITATION relevan untuk semua metalhead. Dan anda pasti terhibur membaca dan mengenalinya. Menampilkan temubual bersama ahli Carcass, Napalm Death, Agathocles, Warsore, Hellexist, Gore Beyond Necropsy, Albert Mudrian, Nuclearalcoholocaust Records dam banyak lagi.

Bagi edisi pertama ini, editornya dilihat begitu obsessif pada material sulung NAPALM DEATH dan kebangkitan genre grindcore yang dipelopori kumpulan tersebut.

2 ulasan:

  1. aku dah beli versi cetakan pertama.. interviews legend2 grind dunia..memang berbaloi zine ni.. a quality release.. lebih2 lg kpd kaki grind..

    BalasPadam